برنامه نويسي كودكان و بچه ها

كدنويسي براي نوجوانان

سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۴

برنامه نويسي كودكان و بچه ها

۳۱ بازديد

برنامه نويسي كودكان

 اول ، اين عادت اكتشاف است.

شايد اولين واكنش بسياري از والدين كه به برنامه نويسي اشاره مي كنند اين است: برنامه نويسي كودكان من نمي دانم چگونه اين كار را انجام دهم ، آيا بايد معلمي پيدا كنم كه به آن آموزش دهد؟ اما لطفاً براي يادگيري برنامه نويسي به اين ابزار نگاهي بيندازيد:

اين يك ساعت برنامه نويسي با موضوع "Minecraft" در code.org است. بلوك هاي كد را در مركز به منطقه كار مناسب بكشيد ، آنها را در دستورالعمل برنامه نويسي كودكان هاي كامل قرار دهيد ، و استيو را براي تكميل وظايف از سطح به سطح ديگر هدايت كنيد.

 

اين يك بازي لايت بات است. برنامه نويسي كودكان با چند دستورالعمل ساده ، مرد لامپ را به راه رفتن هدايت كنيد و لامپ را روشن كنيد. ساده به نظر مي رسد ، اما بسياري از مفاهيم برنامه نويسي ، حتي بيش از حد زياد ، در آن گنجانده شده است.

 

اين يكي ديگر از بازي هاي برنامه نويسي است ايرانيان سايبر كه توسط همان شركت توليد شده است. محتوا پيچيده تر است. اما براي كودكان ، يك راهنماي گام به گام دنبال كنيد ، از ساده ترين اجراي يك دستور برنامه نويسي كودكان در ابتدا ، تا لانه سازي بسيار پيچيده حلقه هاي چند لايه و قضاوت هاي مشروط ، درست مثل انجام يك بازي ، همه چيز بعد از سطح شكسته است.

اگر دفعه ديگر شنيديد كسي را به عنوان يك دوره ارتقا thinking تفكر برنامه نويسي قرار داده است ، لطفاً بخاطر بسپاريد: اين مطالب به بازي هاي فوق بستگي دارد ، به كودكان اجازه دهيد كاوش كنند آنها به طور قطع قادر به يادگيري خواهند بود.

 

رابط كاربري Scratch بسيار پيچيده تر است و عملكردهاي بسيار بيشتري دارد. در واقع ، Scratch با يك آموزش بسيار خوب همراه است ، شما مي توانيد آن را با كليك كردن روي "prompt" در منو ، كه محتواي سمت راست شكل زير است ، مشاهده كنيد. حيف است كه اين آموزش به زبان انگليسي است ، بنابراين كودك هنوز هم ممكن است به برخي از بزرگسالان كمك كند.

من قبلاً يك كلاس Scratch به بچه ها دادم و برنامه نويسي كودكان متوجه شدم كه محبوب ترين كاري كه كودكان انجام مي دهند اين است كه چيزها را به چيزهاي مختلف تغيير دهند ، از چند بلاك كد ديگر استفاده كنند يا تعداد فوق العاده / فوق العاده كوچكي را تنظيم كنند تا تأثير آن را ببينند.به عنوان مثال ، وقتي يك بازي مي سازيم ، ستاره ها بايد سه بار با ظهور فلش بزنند تا بازيكنان متوجه شوند. برنامه و جلوه اي كه من دادم به اين صورت است:

بچه ها فكر مي كردند كه چنين چشمك زن سريع بسيار سرگرم كننده اي است. گروهي از كودكان خنديدند و براي آزمايش آن به سمت رايانه هاي خود دويدند. كودك تيزبين از برنامه نويسي كودكان او مي پرسد كه چرا مي تواند همزمان دو ستاره را ببيند ، و كودكي كه داراي دانش وسيعي است به باقيمانده بصري آن پاسخ مي دهد.

 

سناريوهاي مشابه بسياري در كلاس وجود دارد. اغلب در پس سوال كودك از "سلام ، اين چيست ، بگذاريد امتحان كنم" مي تواند منجر به ليست طولاني سوالات شود: چرا اين اتفاق مي افتد؟ برنامه نويسي كودكان آيا با انتظارات شما سازگار است؟ اگر آن را به آن تغيير دهيد چه نوع تأثيري خواهد داشت؟ از اين عملكرد مي توان براي چه استفاده كرد؟

 

Scratch يك محيط امن تر است. بدترين حالت اين است كه برنامه را دوباره راه اندازي كنيد و دوباره شروع كنيد ، بنابراين مي توانيد مطمئن باشيد كه كودك شما مي تواند آن برنامه نويسي كودكان را جسورانه امتحان كند. نكته جالب اين است كه هر بار كه يك بلوك را كنار هم قرار مي دهيد ، مي توانيد كليك كنيد تا اجرا شود و فوراً اثر آن را ببينيد. اين فرايند اصلاح بازخورد بسيار سريع است ، بنابراين كودكان مي توانند به تنهايي خيلي راحت اكتشاف كنند.

بنابراين ، اولين نكته اي كه مي خواهم بيان كنم اين است: بازي هاي برنامه نويسي مانند lightbot و ابزار برنامه نويسي گرافيكي Scratch همه اسباب بازي هاي خوبي برنامه نويسي كودكان هستند كه كودكان مي توانند آنها را كشف كنند. سرود "من آن را امتحان خواهم كرد" گرانبهاترين اموزش كدنويسي بچه ها سرمايه اي است كه اين اسباب بازي ها مي تواند براي كودكان به ارمغان بياورد.

2. رياضيات را از طريق تجربه شخصي ياد بگيريد

بالاترين جايزه در صنعت رايانه جايزه تورينگ است. آلن كي برنده جايزه تورينگ 2003 يك سخنراني عالي در مورد TED دارد ايده اي قدرتمند درباره ايده ها. در برنامه نويسي كودكان اين سخنراني مي بينيد كه كودكان عادي 9 ساله با پخش نرم افزار بر روي رايانه هاي OLPC به مفهوم "شتاب" رسيده اند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.