از يك سو ، ما محققاني برنامه نويسي كودكان داريم كه بر اساس تحقيقات خود معتقدند كه مي توانند برنامه نويسي كودكان توجه داشته باشيد كه امروزه ما مي توانيم روي چيزي كه كودك شايسته ناميده مي شود حساب كنيم
نيازي به نگراني در مورد تاثير رسانه ها برنامه نويسي كودكان نيست. وقتي كودك مثلاً
انجام بازي هاي رايانه اي مانند بازي هاي ديگر - صرف نظر از محتواي بازي - است.
يك بازي كه بخشي از يك شبكه اجتماعي برنامه نويسي كودكان و فرهنگي در اطراف بازي هايي است كه آنها انجام مي دهند
كودكان شايسته در رشد خود از موارد مثبت استفاده مي كنند. و وقتي كودك خشونت را در تلويزيون مي بيند يا تبليغات كودك به او نشان داده مي شود ، تحت تأثير قرار نمي گيرد زيرا اين چيزها هستند
به بخشهاي طبيعي زندگي روزمره تبديل شود. قادر است از خود فاصله بگيرد.
از سوي ديگر ، ما مطالعاتي داريم كه نشان مي دهد برخي از كودكان اين بيماري را دارند
با تمركز بر طرف گيرنده رسانه ، در سالهاي اخير منتشر شده است
مجموعه اي از مطالعات در رابطه با تلويزيون كه نتيجه مي گيرد ما با "يكي" سروكار داريم
بيننده قوي "- كه در موقعيت ايرانيان سايبر بيننده توليد معنا فعال است و آن
نه كودك و نه بزرگسال به طور قابل برنامه نويسي كودكان توجهي تحت تأثير قرار نمي گيرند. مفهوم "دن"
بيننده قوي را مي توان در مقابل مفهوم "كودك شايسته" در درون ديد
تحقيق درباره فرهنگ كودك الن وارتلا ، محقق رسانه اي آمريكا گفت:
اخيراً در كنفرانسي مبني بر تغيير الگوي تحقيقاتي برنامه نويسي كودكان كه با كودكان و رسانه ها كار مي كند ، تغيير كرده است. جايي كه نتيجه گيري در مرحله اوليه است
اين بدان معنا بود كه كودكان به شدت تحت تأثير رسانه ها بودند ، در سالهاي اخير نيز چنين بوده است
در مورد پارادايم "كودك قوي" صحبت كنيد ، جايي كه بسياري از مطالعات نشان داده اند كه كودك مي تواند بين داستان و واقعيت تمايز قائل شود و از محتواي رسانه انتقاد كند. الن وارتلا خواستار تحقيقي در اين زمينه شد
جايي در بين آن قرار دارد ، تحقيقي كه بر كودك به عنوان يك موجودات تمركز دارد ،
كساني كه نياز به حفاظت دارند ، بسته به i.a. سن ، اما اين نيز بايد مورد توجه قرار گيرد
به عنوان يك معامله گر مستقل و فردي جستجوگر. 4- تبليغات تلويزيوني چيست؟
با معرفي تلويزيون 2 در دانمارك در سال 1988 ، ما تبليغات تلويزيوني و كودكان و
جوانان پديده فرهنگي جديدي پيدا كردند برنامه نويسي كودكان كه به سرعت ياد گرفتند كه قدر آن را بدانند. حتي به طور كامل
كودكان خردسال شعارهاي تبليغاتي فعلي را در مهد برنامه نويسي كودك مي خوانند و هنگام برنامه نويسي كودكان ملاقات با محصولات در سوپرماركت ، آنها را مي شناسند.