.- كتاب الكترونيكي براي تدريس.
ما چندين پروژه را توسعه داده ايم كه بايد از يك كتاب با شخصيت چندرسانه اي و هايپر مديا به يك كتاب فكري آموزش كامپيوتر كودكان تبديل شوند [1]. چندرسانه اي و هايپر مديا [2] ضمن غني سازي منابع سمعي و بصري در دسترس خواننده ، از طريق هايپر مديا با استفاده از "اشيا hot داغ" ، اعم از كلمات يا تصاوير ، تركيب مي شود
، امكانات و مشكلات جديدي در مكانيسم هاي بازيابي اطلاعات ، چه متني ، چه گرافيكي و چه سمعي و بصري ، در اين واقعيت آموزش كامپيوتر كودكان كه برخي از اين عمليات ها ، مانند صوتي و تصويري ، در زمان واقعي انجام مي شوند ، نقش مهمي دارد.
اين امر باعث مي شود كه نياز به ساختار كافي پرونده ها در پشتيباني الكترونيكي ، الگوريتم هاي فشرده سازي كارآمد و برنامه هاي دستكاري شده استاندارد ، از سخت افزار كامپيوتر مستقل شود.
از طرف ديگر ، در طراحي متن مشكلات جديدي ناشي از ادغام در متن متن ، گرافيك ، صوت ، فيلم ، انيميشن و غيره در متن است.
كه بايد با استفاده از مزاياي آنها ، به طور هماهنگ در ميان انواع رسانه ها توزيع شود ، به عنوان مثال ، در مورد رسانه هاي كاغذي آموزش كامپيوتر كودكان و الكترونيكي مانند ديسك هاي فشرده ايرانيان سايبر و ديسك هاي فلاپي.
تجربه ما در تهيه اين نوع از كتابها شامل چندين پروژه در زمينه مايع هاي آمپر و دلفين آمازون ، يك آموزش چندرسانه اي براي رايانه هاي شخصي چندرسانه اي
و يك آموزش براي آموزش مفاهيم عملكرد و حد توابع براي دانشجويان دروس رياضي است. تجزيه و تحليل من و حساب من در دانشگاه شغل هاي علم و فن آوري.
در آموزش كامپيوتر كودكان مفهوم توسعه عمومي ، اولين م componentلفه به سمت فرآيند كسب دانش است و كاربر مي تواند با استفاده از "اشيا hot داغ" مانند دكمه ها ، مناطق حساس در گرافيك و تصاوير و صفحات ، فصل ها و شاخص كلي ، به جلو يا عقب حركت كند
"كلمات داغ". از فرمت متغير و انعطاف پذير صفحه هايي با صداي همزمان يا ناهمزمان ، مطابق با خواسته طراح ، كه اشيا objects مانند فيلم ، صدا ، تصاوير و متن را تركيب مي كند ، استفاده مي كند.
م componentلفه دوم اساساً به ارزيابي دانش اختصاص دارد و شامل يك بانك س andال و يك ماژول آموزش رايانه كودكان ارزيابي است كه اطلاعات آماري را در مورد آموزش كامپيوتر كودكان نتايج به دست آمده ارائه مي دهد