مشاوره كودك و نوجوان

كدنويسي براي نوجوانان

پنجشنبه ۲۸ دی ۰۲

مشاوره كودك و نوجوان

۵۸ بازديد

2. سختگيري

بسياري از نوجوانان در برابر قوانين و محدوديت ها مقاومت مي كنند. آنها فكر مي كنند بزرگسالاني هستند كه مي توانندمشاوره كودك و نوجوان از خود مراقبت كنند. اگرچه اين تا حدي درست است

 ، اما نوجوانان هنوز هم به محدوديت هايي نياز دارند. با خواسته هاي جديد ، اگر خود را مسئول ندانند ، مي توانند آسيب قابل توجهي به خودشان برسانند.

براي كودك خود روشن كنيد كه آزادي ، بلكه مسئوليت بيشتري نيز خواهد داشت. اراده بدون مسئوليت بي معني است.

شما بايد به كودك خود كمك كنيد تا از قبل برنامه ريزي وقايع را ياد بگيرد. لازم نيست اين كار را براي يك نوجوان انجام مشاوره كودك و نوجوان دهيد. فقط آن را هدايت كنيد.

3. ارتباط روزانه

برقراري ارتباط روزانه براي حفظ فضاي باز بين شما مهم است. فرزند شما آرامش بيشتري خواهد داشت ، اگر هر روز با او ارتباط برقرار كنيد به شما اعتماد خواهد كرد.

 اعتماد مبتني بر تمرين است. اين را ايرانيان سايبر فقط مي توان براساس روابط چند وجهي ، ارتباط خوب برقرار كرد

بياموزيد دنيايي كه نوجوان شما در آن زندگي مي كند را بشناسيد ، خود را جاي او قرار دهيد و نه تنها مي توانيد به رابطه مشاوره كودك و نوجوان اعتماد كنيد ، بلكه رفتار او را نيز بهتر درك مي كنيد.

ارتباط روزانه به كودك شما نشان مي دهد كه به او اهميت مي دهيد. اين يك عامل بسيار مهم است زيرا نوجوانان در كنار والدين خود كه به طور فعال در زندگي آنها نقش دارند احساس راحتي بيشتري مي كنند.

 در غير اين صورت ، نوجوانان ممكن است براي مشاوره يا راهنمايي به همسالان غير قابل اعتماد مراجعه مشاوره كودك و نوجوان كنند. مهم است كه والدين راهنمايي و مراقبت هايي را كه به شدت نياز دارند به آنها ارائه دهند.

تربيت نوجوانان سخت هرگز كار آساني نبوده و نخواهد بود. والدين مختلف از روش هاي مختلفي براي حل آن استفاده مشاوره كودك و نوجوان مي كنند. مطمئناً انجام كارهايي كه فكر مي كنيد صحيح است مهم است

، اما برخي از دستورالعمل ها وجود دارد كه بهتر است هدايت كودك و نوجوان آنها را رعايت كنيد تا به شما كمك كند همه چيز را پشت سر بگذاريد و درك كنيد كه در اين شرايط تنها نيستيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.